Site

  • What kind of technology do I need to access the Learning Lab?

    We recommend using a computer and the Google Chrome browser for the best experience using the Learning Lab.

  • How do I change the platform language?

    The CCA makes every effort to ensure the Learning Lab content is as bilingual as possible. Navigate to My Account > Edit Profile > Site Language to change the language of the platform. For all course content, we have indicated whether the course is provided in English-only, French-only, or bilingual (English with French subtitles). We recommend not using automatic browser translations like Google Page Translation.

  • How do I update my profile information?

    To change your profile information, navigate to My Account > Edit Profile.

Courses

  • How do I enrol in a course on the Learning Lab?

    Log into or create an account on the Learning Lab. Click the 'Buy Now' button for the course you are interested in. A Shopify pop-up will appear with the email address associated with your Learning Lab profile, do not change this. Once you complete the payment, allow 5-10 seconds for the page to automatically refresh. The 'Buy Now' button will change to 'Resume Course', then you will have access to the course. A receipt will be sent to you via email.

    Please note that you must be signed in to properly purchase the course.

  • Can I get a refund?

    All courses are is non-refundable.

  • Where can I find my receipt?

    The receipt is sent to the email associated with your Learning Lab account. If you have not received them, please reach out to us at the email below to resent it to you.

    [email protected]

  • How to rewind videos?

    Once you have watched a course video through to the end, you will be able to skip backward and forward through.

  • Where can I find my certificate for the course I have completed?

    Certificates can be found by navigating to My Account > Certificates. Please note that Certificates of Attendance cannot be manually issued by the Canadian Chiropractic Association.

    Please note that certificates are issued once the course is at 100% completion.

Continuing Education

  • Is this course approved/applicable to continuing education (CE)?

    There are numerous regulatory bodies across the country with varying scopes of practice for the different healthcare professions. We cannot guarantee that the courses offered will be approved for continuing education (CE) credit hours. We encourage participants to to confirm CE credit hour eligibility related to any course with their professional provincial regulator directly as each medical profession and/or province has different approval and criteria processes and eligibility requirements.

    For some courses, we apply for CE approval with the necessary chiropractic provincial regulators, Chiropractors' Association of Saskatchewan and College of Chiropractors of Alberta.

  • I'm a chiropractor practicing in Alberta. Where can I find the CCOA Seminar Reference Number?

    CCOA lists the approved courses on their website here:
    https://www.theccoa.ca/CCOA/Competence/Continuing_Competence_courses/Seminar_database/CCOA/Competence/Professional_development/Seminar_Search.aspx?hkey=6a925210-fa0a-469b-96be-572d84cb60d8 .

    You may also reach out to us at the email below.

    [email protected]

Site

  • Quel type de technologie faut-il utiliser pour accéder au Labo d’Apprentissage?

    Nous recommandons d'utiliser un ordinateur et le navigateur Google Chrome pour une expérience optimale sur le Labo d'Apprentissage.

  • Comment changer la langue de la plateforme?

    L’ACC a pris toutes les mesures nécessaires pour que le Labo d’apprentissage soit aussi bilingue que possible. Allez dans Mon Compte > Modifier le Profil > Langue du Site pour changer la langue de la plateforme. Pour tout le contenu des cours, nous avons indiqué si le cours est proposé uniquement en anglais, uniquement en français ou bilingue (anglais avec sous-titres en français). Nous recommandons de ne pas utiliser les traductions automatiques des navigateurs comme Google Traduction.

  • Comment mettre à jour les renseignements de mon profil?

    Pour modifier vos informations de profil, allez dans Mon Compte > Modifier le Profil.

Cours

  • Comment m'inscrire à un cours sur le Labo d'Apprentissage?

    Connectez-vous ou créez un compte sur le Labo d'Apprentissage. Cliquez sur le bouton 'Acheter maintenant' pour le cours qui vous intéresse. Une fenêtre contextuelle de Shopify apparaîtra avec l'adresse e-mail associée à votre profil du Labo d'Apprentissage, ne changez pas cela. Une fois que vous avez effectué le paiement, attendez 5 à 10 secondes pour que la page se rafraîchisse automatiquement. Le bouton 'Acheter maintenant' changera à 'Reprendre le cours', puis vous aurez accès au cours. Un reçu vous sera envoyé par e-mail.

    Veuillez noter que vous devez être connecté pour acheter correctement le cours.

  • Puis-je avoir un remboursement?

    Tous les cours sont non-remboursables.

  • Où puis-je trouver mon reçu?

    Le reçu est envoyé à l'adresse e-mail associée à votre compte du Labo d'Apprentissage. Si vous ne l'avez pas reçu, veuillez nous contacter à l'adresse e-mail ci-dessous pour qu'il vous soit renvoyé.

    [email protected]

  • Comment reculer les vidéos?

    Une fois que vous avez regardé une vidéo de cours jusqu'à la fin, vous pourrez avancer et reculer à travers celle-ci.

  • Où puis-je trouver mon attestation de participation pour un cours que j’ai terminé?

    Les certificats peuvent être trouvés en allant dans Mon Compte > Certificats. Veuillez noter que les certificats de présence ne peuvent pas être délivrés manuellement par l’Association chiropratique canadienne.

    Veuillez également noter que les certificats sont délivrés une fois que le cours est complété à 100 %.

Formation continue

  • Ce cours est-il approuvé/applicable pour la formation continue (FC)?

    Il existe de nombreux organismes de réglementation à travers le pays avec des champs de pratique variables selon les différentes professions de la santé. Nous ne pouvons pas garantir que les cours offerts seront approuvés pour des heures de crédits de formation continue (FC). Nous encourageons les participants à confirmer directement l’éligibilité des heures de crédits FC liées à tout cours auprès de leur organisme provincial de réglementation, car chaque profession médicale et/ou province a des processus d'approbation, des critères et des exigences d'éligibilité différents.

    Pour certains cours, nous demandons l'approbation FC auprès des organismes de réglementation provinciaux nécessaires pour la chiropratique (par exemple : l’Association des chiropraticiens de la Saskatchewan et le College of Chiropractors of Alberta).

  • Je suis un membre de l’Alberta. Où puis-je trouver le numéro de référence du séminaire du CCOA?

    Le CCOA liste les cours approuvés sur son site web ici :
    https://www.theccoa.ca/CCOA/Competence/Continuing_Competence_courses/Seminar_database/CCOA/Competence/Professional_development/Seminar_Search.aspx?hkey=6a925210-fa0a-469b-96be-572d84cb60d8 .

    Vous pouvez également nous contacter à l'adresse e-mail ci-dessous.

    [email protected]